The architecture faculty’s experimental projects workshop: an innovatory learning environment?
No. 5 (2009-12-01)Author(s)
-
Rafael Enrique Villazón Godoy1Director del Departamento de Arquitectura de la Universidad de los Andes, Bogotá. Maestría en Ingeniería Civil en la misma universidad. Posgraduado en Enseñanza de la Técnica en Escuelas de Arquitectura en la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Barcelona, donde actualmente adelanta estudios doctorales en Construcción, Restauración y Rehabilitación Arquitectónica. rvillazo@uniandes.edu.co
-
Camilo Villate Matiz2Profesor Asociado, Departamento de Arquitectura, Universidad de los Andes, Bogotá. Arquitecto de la Universidad Nacional, con estudios de Maestría en Tecnologías de la Construcción. cvillate@uniandes.edu.co
-
Germán Bravo3Profesor Asociado, Departamento de Ingeniería de Sistemas y Computación, Universidad de los Andes, Bogotá. D.E.A. en Informatica I.N.P.T., Toulouse, Francia. 1985. gbravo@uniandes.edu.co
Abstract
The article seeks to demonstrate the need to search out alternatives to the traditionally-focused educational approach that tends to characterize workshop activities in architecture faculties. This methodology was inherited from the first faculties of architecture established in Colombia, and has always been held to represent the essential values of the discipline. The article also seeks to illustrate some of conceptual and practical elements used in the experimental projects workshop run by the Architecture Program at the Universidad de los Andes, which seeks to incorporate, as part of an innovation strategy, mobile digital technology into the relationships between students, staff and curriculum content.