Revista de Estudios Sociales

rev. estud. soc. | eISSN 1900-5180 | ISSN 0123-885X

Peter Seixas, y Tom Morton. 2013. The Big Six Historical Thinking Concepts

No. 52 (2015-04-01)
  • Ana Isabel Ponce Gea
    Universidad de Murcia, España.

Referencias

Chapman, Arthur.2009. Introduction: Constructing History 11-19 a Constructing History, 11-19 de Hilary Cooper y Arthur Chapman. Londres: Sage.

Cooper, Hilary.2009. Children’s Thinking in Archaelogy. Primary History51: 12-13.

Gómez, Cosme, JorgeOrtuño y SebastiánMolina. 2014. Aprender a pensar históricamente. Retos para la historia en el siglo XXI. Revista Tempo e Argumento6, n° 11: 5-27.

Hernández Pina, Fuensanta y Javier J. MaquilónSánchez. 2011. Las creencias y las concepciones. Perspectivas complementarias. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado14, n° 1: 165-175.

Lee, Peter.2011. Historical Literacy and Transformative History. En The Future of the Past: Why History Education Matters, eds. LukasPerikleous y DenisShemilt. Nicosia: Association for Historical Dialogue and Research, 129-168.

Seixas, Peter y CarlaPeck.2004. Teaching Historical Thinking. En Challenges and Prospects for Canadian Social Studies, eds. AlanSears y IanWright. Vancouver: Pacific Educational Press, 109-117.

VanSledright, Bruce.2014. Assessing Historical Thinking and Understanding: Innovate Designs for New Standards. Nueva York: Routledge.

VanSledright, Bruce y KimberlyReddy.2014. Changing Epistemic Beliefs? An Exploratory Study of Cognition among Prospective History Teachers. Revista Tempo e Argumento6, n° 11: 28-68.

Wineburg, Samuel.2001. Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past. Filadelfia: Temple University Press.

Licencia

Creative Commons License

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.